Mick Schumacher wil ook wereldkampioen worden
Foto: Mick Schumacher (Prema) in actie in F4 - Bron: Prema Power

Mick Schumacher wil ook wereldkampioen worden

30 dec 2016 - 10:32
Ries Boogert
DELEN

Mick Schumacher wil net als zijn vader wereldkampioen in de Formule 1 worden, zo liet de jonge Duitser weten aan de Duitse krant Bild. Wanneer hij een overstap naar de Koningsklasse neemt weet de Formule 3-coureur nog niet.

"Net als iedere ander coureur wil ik wereldkampioen worden in de Formule 1", aldus Schumacher. Volgend jaar komt Mick Schumacher, na een jaar Formule 4 te hebben gereden voor het Duitse- en Italiaanse kampioenschap, voor het Prema-team uit in het Europese Formule 3-kampioenschap.

"De eerste logische stap die ik nu maak is de Formule 3 en ik kan niet wachten om aan de slag te gaan", aldus de 17-jarige Schumacher. "Het wordt een hele uitdaging, maar de tests die ik de afgelopen weken heb gedaan vertellen me dat een Formule 3 een geweldige raceklasse is."

"Formule 3 is de raceklasse waaruit alle grote namen zijn voortgekomen. Het komt dichter in de buurt van de Formule 1, de moeilijkheidsgraad en de manier hoe het team te werk gaat."

In het gesprek wat Schumacher met Bild voerde laat hij ook weten dat hij nog geen enkel idee heeft wanneer hij een overstap naar de Formule 1 gaat maken. "Dat gebeurt pas wanneer ik er klaar voor ben. Ik alleen weet wanneer ik er aan toe ben om zo'n stap te maken", aldus Mick Schumacher.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
14 feb. 20:55 - F1
Haas doet vrijdag een shakedown, Williams F1 haakt nog even af
MEER Formule 3
18 nov. 13:53
Sophia Flörsch wordt geopereerd na horrorcrash
16 okt. 09:21
F3-kampioen Mick Schumacher wil een completere coureur worden
13 okt. 17:18
Jüri Vips wint tweede race, Mick Schumacher Europees F3-kampioen!
13 okt. 11:07
Guan Yu Zhou wint eerste F3-race, Schumacher nog geen kampioen
12 okt. 15:55
Guan Yu Zhou op pole voor de eerste F3-race op Hockenheim