Guan Yu Zhou op pole voor de eerste F3-race op Hockenheim
©FIA F3 Media

12 okt 2018 - 15:55
Ries Boogert
DELEN

Prema Racing-coureur Guan Yu Zhou heeft vrijdag de pole-position gescoord. De Chinese Ferrari-belofte bleef de concurrentie, in de vorm van Alex Palou, met 0,02 seconde voor. Waar waren de kemphanen die elkaar bestrijden in het kampioenschap?

Ferrari-junior Guan Yu Zhou heeft zich vrijdag voor de eerste van drie races als pole-sitter gekwalificeerd. De Chinese Prema Racing-coureur bleef concurrent Alex Palou met tweehonderdste nipt voor.

Maar vanzelfsprekend ging de meeste aandacht uit naar het prominente duo Mick Schumacher en Daniel Ticktum uit. De heren die de strijd - om het kampioenschap - dit weekend moeten uitvechten kwalificeerden voor de eerste van drie races zich als respectievelijk zeven en negende.

Guan Yu Zhou liet na de eerste kwalificatie weten: "Ik ben zeer zeer tevreden over mijn kwalificatie. Het tweede gedeelte van het seizoen is voor mij erg teleurstellend verlopen. Maar het team heeft me de laatste races geholpen waardoor ik weer vertrouwen heb gekregen."

Robert Schwarzman heeft zich verzekerd van de derde startpositie voor de eerste race op zaterdag. De Rus is een outsider voor de titel, maar is zeker niet kansloos. Schwarzman lijkt zich steeds meer te onpoppen als een zeer slimme coureur.

Van Amersfoort Racing (VAR) scoorde met Artem Petrov een elfde startplaats. De Rus bleef zijn teamgenoten Sophia Florsch (18e) en Keyvan Andres (20e) ruimschoots voor.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
16 feb. 11:50 - F1
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 05:43 - F1
Kritische houding Red Bull omtrent hybride V6-turbo's omgeslagen
16 feb. 13:02 - F1
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
18 feb. 05:17 - F1
Welke F1 coureurs komen vandaag in actie tijdens eerste testdag?
15 feb. 20:25 - F1
Met 'essere Ferrari' moet er weer rust in Maranello komen
MEER Formule 3
18 nov. 13:53
Sophia Flörsch wordt geopereerd na horrorcrash
16 okt. 09:21
F3-kampioen Mick Schumacher wil een completere coureur worden
13 okt. 17:18
Jüri Vips wint tweede race, Mick Schumacher Europees F3-kampioen!
13 okt. 11:07
Guan Yu Zhou wint eerste F3-race, Schumacher nog geen kampioen
12 okt. 15:55