Daniel Ticktum wint krankzinnige Formule 3-race in Macau
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Daniel Ticktum wint krankzinnige Formule 3-race in Macau

19 nov 2017 - 09:49
Ries Boogert
DELEN

Daniel Ticktum heeft de 64ste editie van de Macau Grand Prix voor Formule 3-wagens gewonnen. De Britse Red Bull-junior kreeg de overwinning in de laatste bocht in de schoot geworden. Nadat Sérgio Sette Câmara, die lange tijd op de eerste positie reed, werd in gehaald door Ferdinand Habsburg, gingen beiden te snel de laatste bocht in en kwamen asfalt te kort en eindigden in de muur. Ferdinand Habsburg kon nog wel over de finish rijden, maar werd als vierde geclassificeerd.

Daniel Ticktum die knap de derde plaats van Lando Norris overnam zag het allemaal voor zijn ogen gebeuren en kon uit de laatste bocht naar de overwinning rijden. Een knappe prestatie met een dosis mazzel. Lando Norris eindigde als tweede en Ralf Aron mocht de laatste trede van het podium bestijgen.

"Ik kon niet geloven wat er gebeurde en veel mensen zullen zeggen dat ik mazzelde. Maar gezien mijn snelheid in het hele weekend heb ik dit wel echt verdiend", aldus Daniel Ticktum. "Ik wil iedereen bedanken voor het vertrouwen wat ze in mij hebben gehad en in het bijzonder Red Bull en dr. Helmut Marko."

Daniel Ticktum draagt zijn overwinning op aan de zaterdag tragisch omgekomen landgenoot Daniel Hegarty. De Brit kwam zaterdag zeer ongelukkig ten val tijdens de Macau Motorcycle Grand Prix. In ronde zes crashte Hegarty en verloor daarbij zijn helm. De verwondingen die hij daarbij opliep werden de Brit fataal, hij werd 31 jaar.

Mick Schumacher die als twintigste aan de race begon wist in de eerste ronde naar een zeer knappe elfde plek te rijden. Echter na de safety car moest de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher zijn wagen naar de pits rijden. Mechanische problemen leken de Duitser te nekken. Met twee ronden achterstand op de rest van het veld kwam Schumacher weer de baan op, niet voor de overwinning maar wel voor de snelste raceronde, 2:12.651.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
14 feb. 20:55 - F1
Haas doet vrijdag een shakedown, Williams F1 haakt nog even af
MEER Formule 3
18 nov. 13:53
Sophia Flörsch wordt geopereerd na horrorcrash
16 okt. 09:21
F3-kampioen Mick Schumacher wil een completere coureur worden
13 okt. 17:18
Jüri Vips wint tweede race, Mick Schumacher Europees F3-kampioen!
13 okt. 11:07
Guan Yu Zhou wint eerste F3-race, Schumacher nog geen kampioen
12 okt. 15:55
Guan Yu Zhou op pole voor de eerste F3-race op Hockenheim