Vice GP3 kampioen Albon promoveert naar ART GP2 team
Alexander Albon (ART Grand Prix) - Bron: GP3 Series Media

Vice GP3 kampioen Albon promoveert naar ART GP2 team

23 feb 2017 - 16:02
de redactie
DELEN

Alexander Albon, 20 jaar en afkomstig uit de GP3, zal komende seizoen zijn debuut gaan maken in de GP2 Series bij het ART Grand Prix team. De Brits-Thais autocoureur werd vorig jaar tweede in het GP3-kampioenschap.

Bij het ART team zal hij teamgenoot worden van Honda junior Nobuharu Matsushita die alweer aan zijn vierde seizoen in de klasse begint. Albon reed vorig jaar voor ART in de GP3 alwaar hij vijf races won en vice kampioen werd achter teamgenoot Charles Leclerc.

"Ik ben erg opgetogen voor een tweede jaar samen te gaan werken met ART Grand Prix", aldus een opgewekte Albon. "Ik heb afgelopen jaar ontzettend veel geleerd en we zijn een hechte familie geworden. Op de promoveren naar de GP2 is een enorme stap in iedereen z'n carriere en ik heb ontzettend veel geluk dit bij een topteam te kunnen doen die me al begrijpt. Er is veel te leren komende uit de GP3 en de werkmethode en ervaring is te reden waarom ART Grand Prix al zoveel titels heeft gewonnen."

Albon neemt bij ART de plaats over van de Russische Renault F1-reservecoureur Sergey Sirotkin en is de vijfde rookie die is bevestigd voor het 2017 GP2 seizoen.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1