Formule 1 GP van Frankrijk F1 WeerUpdate: Frankrijk

Pertamina Arden bevestigt Gelael en Nato voor GP2-seizoen

LETOP! Dit bericht is meer dan zes maanden geleden gepubliceerd.
Foto: Sean Gelael (Pertamina Arden) - Bron: GP2 Series Media
4 feb 2017 - 14:44u
Ries Boogert
DELEN

Pertamina Arden heeft vrijdag hun line-up voor 2017 bekendgemaakt. Indonesiër Sean Gelael en Fransman Norman Nato gaan voor het team de eer hoog houden. Nato keert terug naar het nest wat hij eerder verliet.

Gelael is een ervaren autocoureur en heeft in verschillende raceklasses zijn sporen verdiend. Vorig jaar scoorde de 20-jarige Indonesiër in Oostenrijk zijn eerste podium in de GP2, en hij veel trek in meer podiums in 2017. Na de tests in november op Abu Dhabi heeft de 20-jarige autocoureur een goede indruk achtergelaten op de teamleiding.

"Ik ben erg blij om me in 2017 aan te sluiten bij Pertamina Arden. Het is een zeer ervaren team en ze zijn altijd goed voorin te vinden. De tests in Abu Dhabi gingen echt goed, dus het is niet vreemd dat we de samenwerking in 2017 voortzetten", aldus een gelukkige Sean Gelael. "Ik kijk er ook erg naar uit om samen te gaan werken met Norman [Nato], hij is een sterke en ervaren teamgenoot waar ik ook nog wat van kan leren."

Nato heeft inmiddels twee seizoen GP2 achter z'n kiezen en komt terug bij het Britse team waar hij in 2015 zijn GP2 avontuur begon. "Ik ben blij dat ik deel uitmaak van de Jagonya Ayam-familie en terug te komen bij Arden in 2017. Hier heb ik in 2015 mijn debuut gemaakt in de GP2, het is geweldig om terug te komen. Vorig jaar makt ik een sterk seizoen mee, ik ben optimistsich dat dat Sean [Gelael] en ik het dit jaar goed gaan doen, en ieder race voor punten kunnen strijden", aldus Nato.

Ook Pertamina Arden teambaas Kenny Kirwan is blij met de line-up voor 2017: "Het hele team is echt blij met de komst van Sean. Hij voelde zich heel snel thuis tijdens de tests op Abu Dhabi en wij zijn erg onder de indruk van zijn prestaties. Het feit dat Norman terug is gekomen is ook geweldig nieuws. We hebben in de winter veel vooruitgang geboekt en ik denk dat we met Norman en Sean misschien zelfs voor de titel kunnen gaan. Het wordt een spannend kampioenschap."

DELEN
Formule 2 nieuwsoverzicht
MEER & GERELATEERD
Nieuwsoverzicht voorpagina
Ander nieuws
zaterdag 23 juni
18:57Ocon kwalificeert zich op P11, Pérez start vanaf P13
18:57u - Het is de 'Pink Panthers', Esteban Ocon en Sergio 'Checo' Pérez, niet gelukt om in Q3 te komen tijdens de kwalificatie van de Grote Prijs van Frankrijk. ...
18:45Gasly start vanaf P14, Hartley achteraan na gridstraf
18:45u - De twee Toro Rosso's staan verdeeld over het startveld zondag bij aanvang van de Grote Prijs van Frankrijk. Gasly start van P14, Hartley die zich als 17e ...
17:45Hamilton scoort op Paul Ricard 75ste pole, Verstappen P4
17:45u - Lewis Hamilton heeft zaterdagmiddag in Le Castellet zijn 75ste pole-positie gepakt. De Britse Formule 1-coureur wist optimaal gebruk te maken van van nieuwe ...
14:32Edoardo Mortara wint de eerste DTM-race op Norisring
14:32u - Mercedes-rijder Edoardo Mortara heeft de eerste race voor het DTM-weekend in Norisring gewonnen. De Zwitserse DTM-coureur die ook vanaf pole-positie de race ...
13:58Bottas rapste tijdens verregende derde training in Frankrijk
13:58u - Mercedes-coureur Valtteri Bottas heeft de snelste rondetijd laten noteren tijdens de derde en laatste vrije training voor de F1 Grand Prix van Frankrijk. De ...
11:37Ricciardo weg bij Red Bull? Horner zou het dapper vinden
11:37u - Dinsdag 19 juni maakte het Formule 1-team van Red Bull Racing officieel bekend dat ze met ingang van 2019 met de Honda-motor de strijd met Mercedes en Ferrari ...
11:00Edoardo Mortara op pole voor DTM-race 1 op Norisring
11:00u - Mercedes-rijder Edoardo Mortara heeft tijdens de kwalificatie voor de eerste DTM-race op Norisring de pole-positie weten binnen te slepen. De 31-jarige Zwitser ...
10:13Mercedes lijkt klaar om nieuwe motor volledig in te zetten
10:13u - De Formule 1-coureurs van Mercedes AMG F1 krijgen hoogste waarschijnlijk de beschikking over de nieuwe Mercedes-motor tijdens de kwalificatie voor de Grand ...
vrijdag 22 juni
17:40Hamilton opnieuw de snelste op Paul Ricard, Verstappen derde
17:40u - De tweede vrije training van de Grand Prix van Paul Ricard was wederom geen gewone training. Diverse incidenten waren weer van de partij, maar gelukkig wist ...
13:42Weinig kilometers voor Max Verstappen, Marcus Ericsson crasht
13:42u - Dit weekend wordt er voor het eerst in 10 jaar tijd weer geracet in Frankrijk. Het circuit van Paul Ricard is gekozen en beschikbaar gesteld voor de terugkeer ...
13:37Hamilton snelste tijdens Franse VT1, Marcus Ericsson crasht
13:37u - Formule 1-coureur Lewis Hamilton heeft tijdens de eerste vrije training voor de Grand Prix van Frankrijk de snelste tijd laten noteren. De Brit heeft profijt ...
09:38Marcus Ericsson wil in Frankrijk 'orde op zaken stellen'
09:38u - Formule 1-coureur Marcus Ericsson gaat zijn aanpak voor de Franse Grand Prix volledig aanpassen. dit met het doe om zijn rookie-teamgenoot Charles Leclerc, die ...
08:19Daniel Ricciardo wil voor de zomerstop een beslissing nemen
08:19u - De hoofdrolspeler in de F1-rijdersmarkt is voorlopig toebedeeld aan Red Bull-coureur Daniel Ricciardo. De Australische teamgenoot van Max Verstappen heeft nog ...
07:33Mercedes AMG F1 gaat in vrije trainingen nieuwe motor proberen
07:33u - De Formule 1-coureurs Lewis Hamilton en Valtteri Bottas zijn er nog niet van verzekerd dat zij op Paul Ricard de nieuwe power unit van Mercedes kunnen ...
06:37Michael Schumacher nog altijd recordhouder in Frankrijk
06:37u - De Grand Prix van Frankrijk, één van de oudste Formule 1-races in de wereld, staat in 2018 weer op de F1-kalender. Na een afwezigheid van tien jaar zal de ...
06:12Max Verstappen: "Ik wen altijd snel aan een nieuw circuit"
06:12u - Alle F1-coureurs worden vandaag voor de leeuwen gegooid. Het Circuit Paul Ricard is een nieuw circuit waar enkele coureurs in het verleden hebben gereden, maar ...
05:42Max Verstappen positief over switch naar Honda Racing
05:42u - Eerder deze week maakte het Formule 1-team van Red Bull Racing bekend dat het voor 2019 en 2020 gebruik gaat maken van de Honda-motor. Velen denken dat Red ...
05:18Vettel: "Geen problemen voor Ferrari met de dunnere band"
05:18u - Sebastian Vettel heeft laten weten dat de tegenvallende prestaties van het Formule 1-team van Ferrari tijdens de Grand Prix van Spanje, niet te wijten waren ...
04:53Video: Max, Daniel en Brendon krijgen Franse les van Pierre Gasly
04:53u - Even een spoedcursus Frans voor de Formule 1-coureurs van de Red Bull-familie voor de Grand Prix van Frankrijk. Max Verstappen, Daniel Ricciardo en Brendon ...
woensdag 20 juni
18:05Helmut Marko over Honda-deal: "We hadden geen keus meer..."
18:05u - Helmut Marko zegt dat Renault het besluit van Red Bull Racing geforceerd heeft. De Franse autofabrikant wilde snel een antwoord van het Formule 1-team van Red ...
zaterdag 23 juni
18:57Ocon kwalificeert zich op P11, Pérez start vanaf P13
18:57u - Het is de 'Pink Panthers', Esteban Ocon en Sergio 'Checo' Pérez, niet gelukt om in Q3 te komen tijdens de kwalificatie van de Grote Prijs van Frankrijk. ...
18:45Gasly start vanaf P14, Hartley achteraan na gridstraf
18:45u - De twee Toro Rosso's staan verdeeld over het startveld zondag bij aanvang van de Grote Prijs van Frankrijk. Gasly start van P14, Hartley die zich als 17e ...
17:45Hamilton scoort op Paul Ricard 75ste pole, Verstappen P4
17:45u - Lewis Hamilton heeft zaterdagmiddag in Le Castellet zijn 75ste pole-positie gepakt. De Britse Formule 1-coureur wist optimaal gebruk te maken van van nieuwe ...
14:32Edoardo Mortara wint de eerste DTM-race op Norisring
14:32u - Mercedes-rijder Edoardo Mortara heeft de eerste race voor het DTM-weekend in Norisring gewonnen. De Zwitserse DTM-coureur die ook vanaf pole-positie de race ...
13:58Bottas rapste tijdens verregende derde training in Frankrijk
13:58u - Mercedes-coureur Valtteri Bottas heeft de snelste rondetijd laten noteren tijdens de derde en laatste vrije training voor de F1 Grand Prix van Frankrijk. De ...
11:37Ricciardo weg bij Red Bull? Horner zou het dapper vinden
11:37u - Dinsdag 19 juni maakte het Formule 1-team van Red Bull Racing officieel bekend dat ze met ingang van 2019 met de Honda-motor de strijd met Mercedes en Ferrari ...
11:00Edoardo Mortara op pole voor DTM-race 1 op Norisring
11:00u - Mercedes-rijder Edoardo Mortara heeft tijdens de kwalificatie voor de eerste DTM-race op Norisring de pole-positie weten binnen te slepen. De 31-jarige Zwitser ...
10:13Mercedes lijkt klaar om nieuwe motor volledig in te zetten
10:13u - De Formule 1-coureurs van Mercedes AMG F1 krijgen hoogste waarschijnlijk de beschikking over de nieuwe Mercedes-motor tijdens de kwalificatie voor de Grand ...
vrijdag 22 juni
17:40Hamilton opnieuw de snelste op Paul Ricard, Verstappen derde
17:40u - De tweede vrije training van de Grand Prix van Paul Ricard was wederom geen gewone training. Diverse incidenten waren weer van de partij, maar gelukkig wist ...
13:42Weinig kilometers voor Max Verstappen, Marcus Ericsson crasht
13:42u - Dit weekend wordt er voor het eerst in 10 jaar tijd weer geracet in Frankrijk. Het circuit van Paul Ricard is gekozen en beschikbaar gesteld voor de terugkeer ...
LAATSTE FOTO'S
F1: Frankrijk / Le Castellet (R8)
ACTUEEL WEERBEELD in Le Castellet
zaterdag 23 junonbewolkt
max. 11°C
zondag 24 junmatige regen
max. 21°C
vrijdag 22 juni 2018
12:00 - 13:30 Eerste vrije training (VT1)
16:00 - 17:30 Tweede vrije training (VT2)
zaterdag 23 juni 2018
13:00 - 14:00 Derde vrije training (VT3)
16:00 - 17:00 Kwalificatie (Q1, Q2 en Q3)
zondag 24 juni 2018
13:10 Startopstelling
16:10 - 18:10 Race

Circuit: Circuit Paul Ricard / 5,842 km
Race: 53 ronden / 309,626 km
Alle tijden zijn BE / NL-tijden
LAATSTE FOTO'S