Vettel wist niet of hij kon deelnemen aan de kwalificatie
©Pirelli F1 Media

Vettel wist niet of hij kon deelnemen aan de kwalificatie

7 jul 2018 - 22:59
Ries Boogert
DELEN

Sebastian Vettel lijkt tijdens de Formule 1-race voor de Britse Grand Prix voor een extra uitdaging te staan. De Duitser kreeg in de eindfase van de derde vrije training last van zijn nek. Tijdens de kwalificatie leek de Ferrari-rijder nauwelijks of geen last meer te hebben, gezien zijn geweldige tweede startplaats.

Blij dat hij toch de poging ondernam

Er was even sprake van dat Sebastian Vettel niet kon deelnemen aan de kwalificatie, maar de viervoudig wereldkampioen was achteraf erg blij dat hij toch de poging ondernomen had. "Nee, ik wist vanmorgen niet eens of ik wel kon deelnemen aan de kwalificaties", aldus Vettel.

Over zijn snelle ronde, waarmee Vettel slechts 44 duizendsten van een seconde te kort kwam op de poletijd van Lewis Hamilton, was hij heel erg blij. "Het zat heel erg dicht bij elkaar, maar ik verloor tijd op de rechte stukken. Maar ik ben blij dat ik de tweede plek heb weten te pakken", zegt Vettel.

Of de nekklachten zondag over zullen zijn zal de tijd leren. Mocht Vettel nog nekklachten hebben dan gaat hij een zeer zware race tegemoet. Lewis Hamilton omschreef de race op Silverstone eerder al als de zwaarste van het seizoen.

Teamgenoot Kimi Räikkönen legde beslag op de derde startplek. Even leek het er op dat de Fin de pole-positie ging pakken, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Maar dat het allemaal erg dicht bij elkaar zit bewijst wel het verschil in rondetijd tussen de Finse Ferrari-coureur en polesitter Hamilton. Dat was slechts 88 duizendsten van een seconde...

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
16 feb. 11:50 - F1
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 05:43 - F1
Kritische houding Red Bull omtrent hybride V6-turbo's omgeslagen
16 feb. 13:02 - F1
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
18 feb. 05:17 - F1
Welke F1 coureurs komen vandaag in actie tijdens eerste testdag?
15 feb. 20:25 - F1
Met 'essere Ferrari' moet er weer rust in Maranello komen
MEER Formule 1
Vandaag 19:57
Red Bull Racing: 'Crash van Gasly niet het einde van de wereld'
Vandaag 19:41
Lance Stroll positief na eerste kilometers in nieuwe bolide
Vandaag 18:36
Charles Leclerc sluit voor Ferrari tweede testdag als snelste af
Vandaag 17:51
Pierre Gasly parkeert de Red Bull RB15 in de bandenstapel
Vandaag 17:29