Vettel was kwaad na gestuntel: 'Het ziet er nu slecht voor ons uit'
©Scuderia Ferrari

Vettel was kwaad na gestuntel: 'Het ziet er nu slecht voor ons uit'

6 okt 2018 - 21:37
Nick Van Schie
DELEN

Sebastian Vettel kende een teleurstellende kwalificatie op het circuit van Suzuka voor de Grand Prix van Japan. Door een verkeerde strategische keuze van Ferrari in het laatste gedeelte van de kwalificatie, en een kleine fout van Vettel zelf, start de titelkandidaat morgen vanaf de negende plaats.

De Ferrari rijder moet dit weekend nodig punten goedmaken op de leider in het wereldkampioenschap, Lewis Hamilton, wil hij ook maar enigszins zicht houden op een vijfde wereldtitel. Het gestuntel van de zaterdag zorgt er alleen maar voor dat de wereldtitel verder buiten bereik raakt.

“Laat ik zeggen dat ik hier niet blij mee ben”, zo zei een boze Vettel na afloop van de kwalificatie.

“Het waren late calls en onze timing was niet goed. Tijdens het rondje op supersofts dat ik had, verloor ik tijd in bochten 13 en 14. Ik werd een beetje te grazen genomen door de omstandigheden. Het was een lastige sessie.”

“Vijf minuten later begon het wel hard te regenen, er hing dus wel het nodige in de lucht. Onze verwachting was dat meer regen ging komen, maar het kwam niet. Daarom ziet het er voor ons nu slecht uit.”

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren