Verstappen toch ook positief na de vrijdag op Silverstone
©Getty Images / Red Bull Racing

Verstappen toch ook positief na de vrijdag op Silverstone

7 jul 2018 - 06:52
Ries Boogert
DELEN

Max Verstappen heeft vrijdag niet voldoende kunnen trainen en dus mag er tijdens de derde training niets meer fout gaan, want de kwalificatie volgt kort op de derde en laatste vrije training, die om 12:00 uur begint.

Max Verstappen kende vrijdag een behoorlijk minne dag. Tijdens de eerste vrije training voor de Britse GP moest de Nederlander zijn RB14 langs de pitmuur parkeren, toen zijn versnellingsbak er de brui aan gaf.

Vervolgens kwam de Red Bull-coureur in de tweede training in de bandenstapels bij Luffield terecht toen hij een snelle ronde wilde inzette terwijl hij op de harde banden van Pirelli stond.

Verstappen steekt de hand in eigen boezem: "Ik wilde teveel pushen op de harde band en toen belandde ik in de muur."

"Bij het uitkomen van Luffield verloor ik de auto toen ik op het gas ging. Helaas was er veel schade aan de achterkant en zat mijn training erop. Het is mijn eigen fout, ik wilde teveel pushen op de harde band", aldus de schuldbewuste Nederlander.

"Het missen van een training is niet ideaal, maar gelukkig hebben we in de eerste training een aardig beeld kunnen krijgen van de balans. Die is niet verkeerd, maar kan nog beter. We moeten ook nog kijken of we nog iets kunnen winnen op de rechte stukken, daar verliezen we momenteel erg veel ten opzichte van Ferrari en Mercedes", aldus Verstappen tegenover het Britse Sky Sports.

Max Verstappen is toch positief

Ondanks dat Max Verstappen veel baantijd heeft verloren ziet hij toch voldoende lichtpuntjes: "Dit circuit ligt me goed en ik denk dat ik in de derde training nog voldoende kan rijden om me optimaal voor te bereiden op de kwalificatie en de race. In de eerste training voelde het allemaal goed aan op de harde band en we hebben nog twee setjes zachte banden over."

De derde training voor de Britse Grand Prix begint om 12:00 uur en de kwalificatie volgt om 15:00 uur.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
16 feb. 11:50 - F1
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 05:43 - F1
Kritische houding Red Bull omtrent hybride V6-turbo's omgeslagen
16 feb. 13:02 - F1
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
18 feb. 05:17 - F1
Welke F1 coureurs komen vandaag in actie tijdens eerste testdag?
15 feb. 20:25 - F1
Met 'essere Ferrari' moet er weer rust in Maranello komen
MEER Formule 1
Vandaag 19:57
Red Bull Racing: 'Crash van Gasly niet het einde van de wereld'
Vandaag 19:41
Lance Stroll positief na eerste kilometers in nieuwe bolide
Vandaag 18:36
Charles Leclerc sluit voor Ferrari tweede testdag als snelste af
Vandaag 17:51
Pierre Gasly parkeert de Red Bull RB15 in de bandenstapel
Vandaag 17:29