Verstappen net als Alonso in Indy? "Alleen als ik oud en langzaam ben"
©Getty Images / Red Bull Racing

Verstappen net als Alonso in Indy? "Alleen als ik oud en langzaam ben"

11 jul 2018 - 04:26
Ries Boogert
DELEN

De uitstapjes van Fernando Alonso naar de Indy 500 en de 24 uur van Le Mans worden door Max Verstappen gezien als een daad van wanhoop. Zo meldt Motorsport-Magazin dinsdag. Persoonlijk loopt de Nederlander niet warm voor een jacht naar de Triple Crown, nog niet in ieder geval.

Tweevoudig Formule 1-wereldkampioen Fernando Alonso won afgelopen maand met Toyota de 24 uur van Le Mans en wordt daardoor door velen erg geprezen, maar ook met zijn prestaties tijdens de Indy 500 in 2017, waar de Spanjaard lange tijd aan kop reed, oogstte hij veel respect.

Max Verstappen laat weten dat hij nog lang geen interesse heeft in het streven naar een Triple Crown, "Misschien, wanneer ik oud en langzaam ben, zal ik het doen", laat de Nederlandse Red Bull-coureur weten aan Motorsport-Magazin.

De Indy 500 is een ovalrace en is technisch gezien niet veel eisend, maar is wel erg competitief. Voor Max Verstappen is er maar één verklaring waarom een Formule 1-coureur verder kijkt dat de Formule 1. "Dingen buiten de Formule 1 doen wordt gedaan door coureurs die niet winnen", aldus de 20-jarige Limburger.

Nou lijkt het net alsof Max Verstappen geen enkel respect heeft voor Fernando Alonso, maar het tegendeel is waar. Verstappen denkt dat het gebrek aan een winnende auto Alonso richting andere raceklassen en andere doelen heeft gepusht.

Verstappen gaat verder: "Fernando [Alonso] was de afgelopen twee jaar niet in staat om races te winnen en dan moet je misschien andere dingen proberen. Hij ging naar Le Mans en won er en dat moet hem een ongelooflijk gevoel hebben gegeven."

Volgens de Nederlandse Monegask heeft het allemaal met motivatie te maken. "Je ziet Lewis Hamilton ook niet andere dingen doen [behalve de Formule 1], hij heeft dat niet nodig."

"En het is exact hetzelfde voor mij [als Hamilton], ik ben in een positie om te vechten voor de overwinning, dus ik ben erg gemotiveerd en denk niet aan Le Mans, IndyCars of wat dan ook", aldus Verstappen.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren