Valtteri Bottas zet negatieve uitlatingen recht op Twitter
©Mercedes AMG F1

Valtteri Bottas zet negatieve uitlatingen recht op Twitter

30 jul 2018 - 12:04
Ries Boogert
DELEN

Valtteri Bottas baalden behoorlijk toen zijn race in Hongarije uiteindelijk in duigen viel. De Finse Mercedes-coureur reed lange tijd als tweede in de race, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met een vijfde plek.

Terwijl de Ferrari en Red Bull hun coureurs op verschillende strategieën aan de race lieten beginnen - Vettel begon op soft, Räikkönen op ultrasoft, Ricciardo begon op softs en Verstappen begon op ultrasoft - begonnen beide Mercedes-coureurs op de ultrasofts.

Valtteri Bottas werd tijdens de race al in ronde 15 naar binnen gehaald voor vers rubber, terwijl Lewis Hamilton pas in ronde 25 naar binnen kwam voor zijn softbanden.

Dat Mercedes de 'wingman' van Lewis Hamilton in ronde 15 naar binnenhaalde voor zijn verplichte bandenwissel, was een reactie op de eerste pitstop van Ferrari. Kimi Räikkönen werd namelijk een ronde eerder binnengehaald door de Scuderia om nieuw rubber onder te laten binden.

Hoe je het ook went of keert, de Finse coureurs konden zodoende een buffer vormen ten bate van hun teamgenoten, want het draait natuurlijk alleen om Lewis Hamilton en Sebastian Vettel.

Na de race was Mercedes-teambaas dolgelukkig met de overwinning van Lewis Hamilton. Hij bedankte Valtteri Bottas ook voor zijn 'functie' als sensationele 'wingman'.

Sky Sports vroeg naar de race aan Valtteri Bottas hoe zijn race verlopen was en noemde daarbij ook dat Toto Wolff hem een sensationele 'wingman' had genoemd, dit tot ongenoegen van Bottas.

Valtteri Bottas reageerde, met een verbeten blik: "Allereerst, wingman? Dat doet zeer. En daarnaast haal ik niets positiefs voor mijzelf uit deze race. Ik had een veel beter resultaat in gedachten." Bottas zou ook gezegd hebben dat hij hierover wel een gesprek wilde aangaan met de teamleiding van Mercedes.

Maar dat werd met een bericht op Twitter door de Fin rechtgezet. "Er zijn wat zaken uit verband getrokken. Ik heb geen overleg aangevraagd bij Mercedes over de uitspraak van Toto Wolff, 'ik was de perfecte wingman'", aldus Bottas op Twitter.

"Er is geen reden om een dergelijk overleg aan te vragen. Ik was ronduit teleurgesteld over het verloop van mijn race en zag alles erg negatief op dat moment. Ik weet wat hij [Toto Wolff] bedoelde."

"En als het andersom was geweest, had hij over Lewis [Hamilton] het zelfde gezegd. We worden gelijk behandeld en ik heb 100% vertrouwen in het team. Alles weer oké. We blijven pushen", aldus Bottas.

Het heeft er alle schijn van dat Mercedes Valtteri Bottas op het matje heeft geroepen over zijn negatieve houding vlak na de race tegenover Sky Sports.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren