Toto Wolff aan Niki Lauda: "Ik mis je mijn vriend"
©Mercedes AMG F1

Toto Wolff aan Niki Lauda: "Ik mis je mijn vriend"

4 aug 2018 - 09:37
Ries Boogert
DELEN

Dr. Klepetko, de arts die de longtransplantatie uitvoerde bij Niki Lauda, is optimistisch over het herstel van de drievoudig wereldkampioen. Lauda wordt kunstmatig in coma gehouden, en beetje voor beetje wordt dat afgebouwd.

Niki Lauda werd de afgelopen twee race flink gemist door het Mercedes-team en met name door teambaas Toto Wolff. Vrijdagavond kwam de Oostenrijkse teambaas met een verklaring naar buiten over het gemist van zijn 'vriend'.

"Hoewel vanavond de vakantie zou moeten beginnen, kan niemand bij Mercedes beweren dat hij blij is. Onze gedachten zijn bij Niki, Britgit [de echtgenote van Niki] en de familie Lauda", laat Wolff weten.

"Iedereen kent Niki als F1-legende, met ongelooflijke kracht en vastberadenheid. Voor ons bij Mercedes is hij onze mentor en vriend. We misten hem aan onze zijde in Hockenheim en Hongarije, we kunnen niet wachten tot hij terug is in ons midden."

"De strijd waar hij nu voor staat is geen race, maar ik weet zeker dat hij de verpleegsters en artsen snel zal vertellen dat hij het ziekenhuis beu is. We wensen hem een spoedig herstel en sturen al onze positieve energie naar hem en zijn familie. Ik mis je mijn vriend", aldus Toto Wolff.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 12:08
Williams F1 komt definitief niet in actie tijdens eerste testdag
Vandaag 09:12
Daniel Ricciardo voelt de F1-bolide van Renault aan de tand
16 feb. 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
16 feb. 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen