Stoffel Vandoorne: "De druk op McLaren is erg groot"
Foto: Stoffel Vandoorne #2 (McLaren) - Bron: Mclaren F1

Stoffel Vandoorne: "De druk op McLaren is erg groot"

22 jan 2018 - 11:57
de redactie
DELEN

Nu McLaren vanaf 2018 gestuwd wordt door de Renault-motor wordt er veel verwacht van het legendarische Formule 1-team uit Woking. Stoffel Vandoorne laat in een gesprek met het Belgische RTBF optekenen dat "de druk op het team groot zal zijn". Fernando Alonso heeft veelvuldig laten weten erg verheugd te zijn over de samenwerking met Renault, maar er wordt dan nu ook wel het een en ander verwacht van McLaren.

"Omdat ons team [McLaren] overeenkomsten heeft met Red Bull Racing, en die zijn er in geslaagd om vorig jaar overwinningen te boeken, zal de druk op McLaren groot zijn", aldus Vandoorne tegenover RTBF.

"Maar ook Renault [als fabrieksteam] heeft mooie resultaten geboekt. Ook dat brengt gezonde spanning met zich mee, maar dat hebben we nodig om vooruitgang te boeken", vervolgt Vandoorne.

Stoffel Vandoorne heeft geen ervaring met een Grand Prix-weekend waarin alles precies volgens de planning verloopt en moet daarin nog veel ervaring opdoen. "Ik zal veel werk moeten verrichtten om de nieuwe wagen goed te begrijpen. De snelheid zal er zijn, en wanneer ik de rest ook op de rit krijg zal ik zeker competitief zijn."

Ook al heeft Fernando Alonso al, haast luidkeels, laten weten dat hij voor de overwinningen gaat, laat Stoffel Vandoorne toch een gematigder toon horen. "We hebben nog helemaal geen doelen gesteld voor het 2018-seizoen."

"Ik zal me wel eerst refereren aan Fernando [Alonso, red.], maar daarna richt ik me vooral op mijn eigen rijstijl. De resultaten van 2017 waren niet helemaal wat er van verwacht had, maar ik beschouw het zeker niet als een verloren seizoen", aldus Stoffel Vandoorne.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren