Staat de positie van Romain Grosjean bij Haas ter discussie?
©Haas F1 Team

Staat de positie van Romain Grosjean bij Haas ter discussie?

11 jul 2018 - 03:46
Ries Boogert
DELEN

In Oostenrijk was Romain Grosjean nog een held, de Fransman finishte vierde en pakte zijn allereerste punten van het 2018-seizoen. Maar in Silverstone ging het afgelopen weekend weer twee keer mis. Tot tweemaal toe eindigde Grosjean in de grindbak.

Tijdens de eerste vrije training op Silverstone was de timing met de DRS van Romain Grosjean in bocht 1 verkeerd en belandde hij in de grindbak. Zondag gebeurde het opnieuw, alleen nam Grosjean nu ook Renault-coureur Carlos Sainz mee de grindbak in.

Wanneer Haas-teambaas Günther Steiner gevraagd wordt hoe lang hij nog achter zijn pupil blijft staan, geeft hij toe dat hij nog niet behaald heeft waar de grens ligt.

"Ik wil achter hem [Grosjean] blijven staan omdat we als team willen slagen", zegt Steiner. "Ik weet niet waar de grens ligt, ik ben er nog niet over uit."

"Maar er komt een moment dat we moeten stoppen met de verliezen van punten. We kunnen zo niet blijven doorgaan. We zijn nu halverwege het seizoen en we hebben veel punten verloren en dat is onacceptabel."

Sinds het begin van het seizoen gaat Romain Grosjean regelmatig de fout in en na lange tijd van verdedigen begint de teambaas van het Amerikaanse Formule 1-team zijn geduld een beetje te verliezen.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
16 feb. 11:50 - F1
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 05:43 - F1
Kritische houding Red Bull omtrent hybride V6-turbo's omgeslagen
16 feb. 13:02 - F1
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
18 feb. 05:17 - F1
Welke F1 coureurs komen vandaag in actie tijdens eerste testdag?
15 feb. 20:25 - F1
Met 'essere Ferrari' moet er weer rust in Maranello komen
MEER Formule 1
Vandaag 19:57
Red Bull Racing: 'Crash van Gasly niet het einde van de wereld'
Vandaag 19:41
Lance Stroll positief na eerste kilometers in nieuwe bolide
Vandaag 18:36
Charles Leclerc sluit voor Ferrari tweede testdag als snelste af
Vandaag 17:51
Pierre Gasly parkeert de Red Bull RB15 in de bandenstapel
Vandaag 17:29