Sirotkin begrijpt ophef over momentje met Hamilton niet
©LAT Images / Williams F1

Sirotkin begrijpt ophef over momentje met Hamilton niet

11 nov 2018 - 12:19
Ries Boogert
DELEN

Sergey Sirotkin kan niet begrijpen waarom veel mensen zo'n ophef maken over het momentje wat hij had met Lewis Hamilton. De Rus moest tijdens de kwalificatie door het gras om een crash met Hamilton te voorkomen.

Na de kwalificatie reageerde Sirotkin min of meer verbolgen: "Waarom vraagt niemand naar onze startpositie en heeft iedereen het alleen maar over het incident met Lewis [Hamilton]."

"Ik kan niet zeggen dat ik echt boos ben op Lewis. Om de juiste temperatuur in mijn banden te krijgen, moest ik voluit gaan. Lewis gaf mij de racelijn, maar ik zat al aan de linkerkant van hem. Op het laatste moment zag hij me en probeerde hij uit te wijken voor mij."

"Ik moest daardoor dus door het gras en daarna was mijn ronde praktisch gezien verpest. Lewis is een kampioen en hij weet wat hij doet en uiteindelijk veranderde het niets aan mijn positie. Over het algemeen gezien was het een goede dag voor ons", aldus een sportieve Sergey Sirotkin.

Sergey Sirotkin kwalificeerde zich als vijftiende, maar door de gridstraf van Esteban Ocon schuift de Rus een plek naar voren op en start hij dus vanaf P14. Zijn teamgenoot Lance Stroll start zondag vanaf de negentiende positie.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
16 feb. 11:50 - F1
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 05:43 - F1
Kritische houding Red Bull omtrent hybride V6-turbo's omgeslagen
16 feb. 13:02 - F1
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
18 feb. 05:17 - F1
Welke F1 coureurs komen vandaag in actie tijdens eerste testdag?
15 feb. 20:25 - F1
Met 'essere Ferrari' moet er weer rust in Maranello komen
MEER Formule 1
Vandaag 19:57
Red Bull Racing: 'Crash van Gasly niet het einde van de wereld'
Vandaag 19:41
Lance Stroll positief na eerste kilometers in nieuwe bolide
Vandaag 18:36
Charles Leclerc sluit voor Ferrari tweede testdag als snelste af
Vandaag 17:51
Pierre Gasly parkeert de Red Bull RB15 in de bandenstapel
Vandaag 17:29