Ricciardo: "Verstappen is de meest uitdagende teamgenoot"
Foto: Max Verstappen en Daniel Ricciardo (Red Bull) - Bron: Red Bull Racing

Ricciardo: "Verstappen is de meest uitdagende teamgenoot"

3 feb 2018 - 08:54
de redactie
DELEN

Red Bull-coureurs Daniel Ricciardo en Max Verstappen zijn sinds mei 2016 teamgenoten. Sinds die tijd is er tussen beide coureurs een band gegroeid en niet alleen als teamgenoten in de Formule 1. Ook naast de baan kunnen de twee het prima met elkaar vinden. Daniel Ricciardo stelt in een gesprek met Autosport dat hij Max Verstappen als de meest uitdagende teamgenoot in de Formule 1 ziet.

Daniel Ricciardo heeft onder andere naast Daniil Kvyat, Jean-Eric Vergne, Narain Karthikeyan en Vitantonio Liuzzi gereden en in 2014 als teamgenoot van Sebastian Vettel bij Red Bull Racing. De Australiër versloeg Vettel uiteindelijk in de eindstand van het 2014-wereldkampioenschap.

Geen enkele Formule 1-teamgenoot heeft Daniel Ricciardo zo uitgedaagd als Max Verstappen, zo laat de Australiër weten. "Ik wil niet zeggen dat ik het makkelijk had bij die andere teamgenoten, maar Max is de eerste coureur die me kan uitdagen", aldus Ricciardo tegen Autosport. "Hij [Max Verstappen, red.] krijgt het allemaal makkelijker voor elkaar dan de anderen."

Daniel Ricciardo eindigde als vijfde in het wereldkampioenschap en Max Verstappen moest genoegen nemen met de zesde plaats. Niettemin denkt Ricciardo dat het in 2018 erg spannend gaat worden tussen hem en zijn Nederlandse teamgenoot.

"Wanneer ik een foutje maak, dan staat Max voor me. En als hij geen perfecte ronde voor elkaar krijgt, dan sta ik voor hem. We zijn aan elkaar gewaagd en dat maakt hem de betere teamgenoot. We hebben de lat voor ons zelf hoog gelegd. We kunnen het ons niet permitteren om fouten te maken, want dan worden we verslagen", aldus Daniel Ricciardo.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren