Pierre Gasly wil Toro Rosso afsluitend bedanken met geweldig resultaat
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Pierre Gasly wil Toro Rosso afsluitend bedanken met geweldig resultaat

24 nov 2018 - 23:08
Ries Boogert
DELEN

Pierre Gasly reed in Abu Dhabi zijn laatste kwalificatie voor Scuderia Toro Rosso. en de Fransman had graag een beter resultaat afgegeven voor het team wat hem een eerste kans heeft gegeven.

Tijdens het eerste bedrijf in de kwalificatie (Q1) kreeg de aanstaande teamgenoot van Max Verstappen al te maken met technische problemen. Hierdoor bleef Gasly steken in Q1 en moest hij genoegen nemen met de zeventiende startpositie. Nog zuurder was het voor de Fransman dat zijn teamgenoot Brendon Hartley voor hem eindigde in de kwalificatie.

"Dit was niet de kwalificatie die ik in gedachten had voor Toro Rosso", legt Gasly uit. "Bij het uitkomen van de laatste bocht trapte ik het gaspedaal in, maar ik verloor direct vermogen. Ik ben daarover teleurgesteld, want de ronde kwam goed bij elkaar. De auto voelde geweldig en ik was zes tienden sneller, maar voor de laatste 200 a 300 meter had ik geen vermogen. We hadden de snelheid voor P12."

Pierre Gasly rijdt zijn laatste Formule 1-race voor Toro Rosso en de Fransman is bijzonder dankbaar voor zijn geboden kansen bij de Italiaanse formatie uit Faenza. "Het is een gewoon belangrijke race voor mij, want het team heeft heel veel voor me gedaan sinds ik hier binnenkwam. Ze gaven mij mijn eerste kans, dus ik ga mijn best doen voor een sterke prestatie om het seizoen goed af te sluiten."

"Het zou een mooie manier zij om iedereen [bij Toro Rosso] te bedanken. Zelfs nu we niet op de plekken starten waar we hadden willen staan, geef ik gewoon alles", aldus Gasly.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren