Max Verstappen focust op zichzelf en niet op andere coureurs - Formule 1 nieuws - MotorsportZ.net

Max Verstappen focust op zichzelf en niet op andere coureurs

Foto: Max Verstappen #33 (Red Bull) - Bron: Red Bull Racing

11 feb 2018 - Red Bull-coureur Max Verstappen heeft altijd gezegd dat hij niet bezig is met wat andere coureurs doen, en dat bevestigt de Nederlandse Formule 1-coureur weer in een gesprek met Autosport. "Ik focus me altijd op mijn eigen prestaties en hoe ik mezelf kan verbeteren", aldus Verstappen tegenover Autosport.

Max Verstappen is van mening dat hij tot nu toe de overhand heeft gehad op zijn teamgenoot Daniel Ricciardo. In het kwalificatieduel tussen beiden had Max Verstappen in 2017 een voorsprong van 13 tegen 7 ten opzichte van Daniel Ricciardo.

Max Verstappen verslaat zijn teamgenoten

"Tot nu toe ben ik altijd in staat geweest om mijn teamgenoten te verslaan", vertelt Verstappen aan Autosport. "Het komt niet altijd tot uiting in de standen, maar over het algemeen heb ik altijd de overhand."

Max Verstappen denkt overigens ook niet dat Daniel Ricciardo hem als coureur beter heeft gemaakt. "Ik focus me altijd op mijn eigen prestaties en hoe ik mezelf kan verbeteren", vervolgt Verstappen.

"Ik heb eigenlijk nooit gekeken naar wat andere coureurs doen. Je kan natuurlijk kijken naar wat zij doen, maar uiteindelijk ben je zelf een ander persoon, dus je moet je altijd richten op jezelf en wat jij beter kan doen."

"Ik heb altijd mijn best gedaan en als dat uiteindelijk sneller was dan wat hij [Ricciardo] dan is dat natuurlijk prima. Persoonlijk denk ik dat ik de afgelopen jaren meer ervaring heb gekregen en dat maakt het voor hem wat lastiger om bij mij in de buurt te blijven."

Door de redactie
MEER & GERELATEERD
Terug naar de voorpagina
Ander nieuws
donderdag 22 februari
15:55Scuderia Ferrari presenteert een mooie en slanke SF71H
15:55u - Na Mercedes was het donderdag om 15:00 uur de beurt aan Scuderia Ferrari. De Italiaanse formatie presenteerde hun nieuwe strijdwagen live via hun officiële ...
14:51Pascal Wehrlein aangewezen als reservecoureur bij Mercedes
14:51u - Pascal Wehrlein, die eind vorig jaar zijn stoeltje bij Sauber kwijt raakte aan Monegask Charles Leclerc, is naar voren geschoven als reservecoureur bij het ...
14:16Valtteri Bottas na shakedown: "Alles werkte naar behoren"
14:16u - Valtteri Bottas was de eerste Mercedes-coureur die in de nieuwe Formule 1-wagen van de Duitse formatie mocht rijden. Donderdagochtend, voorafgaand aan de ...
13:25Mercedes AMG F1 onthult een snaarstrakke W09 EQ Power+
13:25u - Mercedes-AMG Petronas Motorsport heeft donderdagmiddag om 13:10 uur de nieuwe strijdwagen voor 2018 onthuld. Een en ander was live te volgen via het ...
06:11Teampresentaties van Mercedes en Ferrari LIVE te volgen
06:11u - Het voorprogramma voor het Formule 1-seizoen 2018 nadert met rasse schreden. Inmiddels hebben vijf teams, Haas F1, Williams F1, Red Bull Racing, Sauber F1 en ...
woensdag 21 februari
17:57Video: Valtteri Bottas toont zijn nieuwe helm voor 2018
17:57u - Een nieuw seizoen en een nieuwe helm voor Valtteri Bottas. De 28-jarige Fin toont in deze video zijn nieuwe helm, de helm waarmee hij toch echt het vuur aan de ...
16:19Sahara Force India onthult testrooster, vier coureurs in actie
16:19u - Het Formule 1-team van Sahara Force India had oorspronkelijk gepland dat ze de nieuwe strijdwagen voor 2018 op zondag 25 februari gingen onthullen. Helaas kwam ...
15:09Marcus Ericsson legt eerste kilometers af in de Sauber C37
15:09u - Alfa Romeo Sauber heeft Marcus Ericsson de eer gegeven om als eerste de Sauber C37 aan de tand te voelen. Het team uit het Zwitserse Hinwil maakte gebruik van ...
06:36Red Bull-teambaas: "Geen reden om niet voor de titel te gaan"
06:36u - Ook al liet Helmut Marko zich vorige week wat pessimistisch uit over de titelkansen voor Red Bull Racing in 2018, teambaas Christian Horner laat zich iets ...
05:58Renault Sport F1 presenteert een zwart-gele R.S.18
05:58u - Het Renault Sport Formula 1 Team presenteerde dinsdag als vijfde team de nieuwe Formule 1-wagen voor het 2018-seizoen. Het uiterlijk van de overwegend zwarte ...
04:59Alfa Romeo Sauber ontsluiert een bordeaux-witte C37
04:59u - Het Alfa Romeo Sauber F1 Team presenteerde dinsdag met trots de nieuwe Formule 1-wagen voor 2018; De Sauber C37. Het kleurenschema van de C37 lijkt vrijwel ...
maandag 19 februari
11:07Red Bull Racing onthult een verrassend blauwe RB14
11:07u - Aston Marton Red Bull Racing heeft maandagmorgen om 09:00 uur Nederlandse tijd de nieuwe strijdwagen voor 2018 online onthuld. De onthulling van de RB14 is ...
06:50De Red Bull RB14 wordt vandaag om 9:00 uur online onthuld
06:50u - Vorig week maandag maakte Red Bull Racing bekend dat de nieuwe strijdwagen van Max Verstappen en Daniel Ricciardo vandaag wordt onthuld. Red Bull Racing is, na ...
zondag 18 februari
07:41Toto Wolff ziet ook concurrentie in McLaren en Renault
07:41u - De regerend wereldkampioen, Mercedes, houdt er serieus rekening dat niet alleen Ferrari en Red Bull concurrenten zijn voor de Duitse formatie, maar ook dat ...
07:39Claire Williams over 2018: "Geen genoegen met vijfde plek"
07:39u - Het Formule 1-team van Williams is vastbesloten om een eind te maken aan de reeks van jaren waarin het team uit Grove onder de maat presteerde. Williams F1 wil ...
zaterdag 17 februari
14:53Liberty Media bereid snelheid te offeren voor spannende races
14:53u - Ook al is hij zelf geen fan van hulpmiddel bij inhalen, Ross Brawn zegt dat DRS (Drag Reduction System) voorlopig in de Formule 1 zal blijven. Onlangs heeft ...
13:46Video: Max Verstappen over het 2018-seizoen
13:46u - Max Verstappen heeft zich al weer enkele weken volledig ingezet om zich optimaal voor te bereiden op alweer zijn vierde Formule 1-seizoen. Na een 2017-seizoen ...
12:02Red Bull Racing plant filmdag/shakedown op Silverstone
12:02u - Red Bull Racing in de week na de teampresentatie van aankomende maandag een filmdag ingepland. Volgens Red Bull-sportadviseur Helmut Marko moet de zogenaamde ...
11:00Nicholas Latifi komt tijdens wintertest in actie voor Force India
11:00u - Nicholas Latifi werd al eerder bevestigd als de reservecoureur van Force India. De 22-jarige Canadees wordt door Force India ingezet op de laatste dag van de ...
08:46En zo klinkt de motor van McLaren, Red Bull Racing en Renault
08:46u - Eerder al brachten Mercedes, Ferrari en Toro Rosso(Honda) de nieuwe krachtbron van 2018 ten gehore. Op social media waren de geluiden van de 2018-motoren te ...