Max Verstappen biedt Sebastian Vettel excuses aan - Formule 1 nieuws - MotorsportZ.net
Opinie: Max is soms net een mens F1 WeerUpdate: Azerbeidzjan

Max Verstappen biedt Sebastian Vettel excuses aan

Foto: Max Verstappen #33 (Aston Martin Red Bull Racing) - Bron: Red Bull Racing

15 apr 2018 - Max Verstappen is niet blij met zijn verrichtingen tijdens de Grand Prix van China. De Nederlander had minimaal zich op een podiumnotering en misschien had er wel een overwinning in gezeten, maar het mocht niet zo zijn. Max Verstappen heeft toegegeven dat hij zijn race in China zelf heeft verprutst. Zijn teamgenoot Daniel Ricciardo, die vanaf de zesde plaats aan zijn race begon, won de Grand Prix van China.

Na afloop van de race geeft Verstappen ruiterlijk zijn fouten toe: "Het is gewoon klote, maar ik heb deze race zelf verprutst. Bij Hamilton ging ik ging buitenom, maar daar lagen net wat te veel marbles, waardoor ik de auto verloor. Dat was jammer, maar toen lag eigenlijk nog alles open. Vervolgens zag ik dat Vettel het moeilijk had op zijn banden. Ik probeerde laat de bocht in te remmen. Daarbij blokkeerde ik mijn achterbanden een beetje en raakte ik hem. Dat is natuurlijk mijn fout. Het is niet wat je wil, maar helaas gebeurde het."

Op de vraag of hij niet beter had kunnen wachten met zijn inhaalpogingen, antwoordt de Nederlander: "Achteraf is het altijd heel makkelijk om dat te zeggen, maar in deze situatie had ik beter wel kunnen wachten. Ik kan het nu echter niet meer veranderen. Misschien wilde ik te snel naar voren. Op dit moment loopt het even niet soepel. Dat heeft het vorig jaar ook niet gedaan, maar nu is het zaak om dat proberen om te draaien. Het betekent echter niet direct dat ik rustiger aan moet doen. Het is erg ongelukkig dat deze dingen gebeuren. Ik zal alles gaan analyseren en sterker proberen terug te komen."

Verstappen biedt zijn excuus aan bij Vettel

Verstappen bood direct na de race ook zijn verontschuldigingen aan bij Vettel: "Ik denk dat we allemaal wel eens in deze positie hebben gezeten, dus als rijders onder elkaar kunnen we hier goed over praten." Dat teamgenoot Ricciardo de race won, geeft de snelheid van de RB14 weer, zo ziet ook Max: "De racepace was goed, maar zoals ik zei heb ik het zelf verprutst. Daniel heeft een super race gereden. De volgende keer proberen we dat met twee auto's te doen."

Alleen een sportman kan zijn fouten toegeven, dus de incidenten kunnen we achter ons laten en uitkijken naar de volgende Grand Prix, die in Azerbeidzjan. Daar zal op zondag 29 april om 14:10 uur Nederlandse tijd de vierde race van start gaan.

Door de redactie
Formule 1 nieuwsoverzicht
MEER & GERELATEERD
Nieuwsoverzicht voorpagina
Ander nieuws
donderdag 19 april
12:13Opinie: Max Verstappen? Af en toe is hij net een mens!
12:13u - Ik word er een beetje kotsmisselijk van als ik al die kritiek over de verrichtingen van Max Verstappen in China lees. Het is nu wel goed zo, ja! En het ergste ...
11:09Mercedes komt snelheid te kort en heeft geen snelle oplossing
11:09u - Het heeft er alle schijn van dat Ferrari Mercedes dan eindelijk op de knieën heeft gekregen. Het momentum is volledig zoek bij Mercedes. Het Duitse team won ...
10:34Ferrari dreigt wederom: "Eventueel focus op NASCAR"
10:34u - Bijna twee weken geleden werden de eerste plannen voor de Formule 1 na 2020 bekend gemaakt. Zo werd al snel duidelijk dat er een budgetplafond wordt ingesteld. ...
06:54Jenson Button komt mogelijk uit in de 24 uur van Le Mans
06:54u - Voormalig Formule 1-coureur Jenson Button is naar verluidt in gesprek met SMP Racing over zijn debuut in de 24 uur van Le Mans dit jaar. Volgens het Franse ...
woensdag 18 april
16:57Ook Daniel Ricciardo komt naar de Jumbo Racedagen 2018
16:57u - De traditionele Jumbo Racedagen, 'driven by Max Verstappen' op Cicuit Zandvoort krijgen in 2018 een extra Red Bull-tintje. De organisatie pakt in 2018 extra ...
12:38Breaking: Williams verlaat desnoods de Formule 1
12:38u - Williams-teambaas Claire Williams heeft gewaarschuwd dat haar team zich zal terugtrekken uit de Formule 1, als de sport niet een andere kant op gaat als dat we ...
11:49Eric Boullier: "We rijden nog met een 'gepimpte' 2017-auto"
11:49u - Na drie jaar van behelpen met Honda, wist McLaren er in 2018 in te slagen om tijdens met een of beide coureurs in de punten te eindigen tijdens de eerste drie ...
10:24Christian Horner denkt dat Red Bull meer races kan winnen
10:24u - Na de eerste Grand Prix-overwinning van het Red Bull-team in 2018 gelooft teambaas Christian Horner dat het team in staat is om het Mercedes en Ferrari het ...
09:18Rubens Barrichello door het oog van de naald
09:18u - Voormalig Formule 1-coureur Rubens Barrichello is door het oog van de naald gekropen. Volgens de Braziliaanse ex-Ferrari-coureur heeft hij heel veel geluk ...
maandag 16 april
05:48Stoffel Vandoorne: "We schieten te kort qua aerodynamica"
05:48u - In China finishte Fernando Alonso als zevende, zij het met wat geluk, en pakte de nodige WK-punten. McLaren-teamgenoot Stoffel Vandoorne moest het met nul ...
05:24Damon Hill: "Hamilton moet serieus nadenken over wat hij wil"
05:24u - Lewis Hamilton heeft het even niet meer, dat bleek zondag te meer toen de viervoudig wereldkampioen niet anders kon dan toevoegen dat hij alleen zelf ...
zondag 15 april
14:29Max Verstappen toegesproken door dr. Helmut Marko
14:29u - Terwijl Max Verstappen en Sebastian Vettel het vrij snel na de race met elkaar hadden uitgesproken was de teamleiding van Red Bull Racing nog niet klaar met de ...
12:04Max Verstappen biedt Sebastian Vettel excuses aan
12:04u - Max Verstappen is niet blij met zijn verrichtingen tijdens de Grand Prix van China. De Nederlander had minimaal zich op een podiumnotering en misschien had er ...
11:51Lewis Hamilton steekt na race in China hand in eigen boezem
11:51u - Wereldkampioen Lewis Hamilton kreeg het op zaterdag en ook op zondag tijdens de race niet meer op de rit. De Mercedes-coureur leek een schaduw van zichzelf. ...
11:35Sauber maakt stappen, maar sluit China puntloos af
11:35u - Het Sauber F1 team heeft geen punten gescoord in de HEINEKEN Chinese Grand Prix maar heeft wel laten zien stappen te maken. Marcus Ericsson eindigde op een 16e ...
11:26Renault-coureurs behalen prima resultaat in China
11:26u - Renault Sport F1 heeft goed gescoord tijdens de 2018 HEINEKEN Chinese Grand Prix. Hulkenberg als 'best of the rest' eindigde op een mooie 6e plek. Carlos Sainz ...
10:50Reactie van Max Verstappen en Sebastian Vettel na incident
10:50u - Max Verstappen leek in Shanghai op weg om zijn vierde Grand Prix-overwinning te gaan binnenslepen. Maar het liep allemaal even anders. Bij een noeste ...
10:30Pink Panthers verlaten China zonder punten
10:30u - Helaas geen punten voor beide Pink Panthers van het Force India Formule 1 team tijdens de 2018 HEINEKEN Grand Prix op het Shanghai International Circuit. Ocon ...
10:28Tijdstraf voor Pierre Gasly, Brendon Hartley valt uit
10:28u - Zoals verwacht heeft Scuderia Toro Rosso nul punten gescoord tijdens de HEINEKEN Chinese Grand Prix in Shanghai. Na de euforie van de vorige race, was het dit ...
09:58Ricciardo wint in China na briljante tweede pitstop
09:58u - Daniel Ricciardo heeft de Grand Prix van China op zijn naam gezet. De Australiër startte zijn race vanaf de zesde plaats en wist zich zeer knap naar voren te ...
donderdag 19 april
12:13Opinie: Max Verstappen? Af en toe is hij net een mens!
12:13u - Ik word er een beetje kotsmisselijk van als ik al die kritiek over de verrichtingen van Max Verstappen in China lees. Het is nu wel goed zo, ja! En het ergste ...
11:09Mercedes komt snelheid te kort en heeft geen snelle oplossing
11:09u - Het heeft er alle schijn van dat Ferrari Mercedes dan eindelijk op de knieën heeft gekregen. Het momentum is volledig zoek bij Mercedes. Het Duitse team won ...
10:34Ferrari dreigt wederom: "Eventueel focus op NASCAR"
10:34u - Bijna twee weken geleden werden de eerste plannen voor de Formule 1 na 2020 bekend gemaakt. Zo werd al snel duidelijk dat er een budgetplafond wordt ingesteld. ...
06:54Jenson Button komt mogelijk uit in de 24 uur van Le Mans
06:54u - Voormalig Formule 1-coureur Jenson Button is naar verluidt in gesprek met SMP Racing over zijn debuut in de 24 uur van Le Mans dit jaar. Volgens het Franse ...
woensdag 18 april
16:57Ook Daniel Ricciardo komt naar de Jumbo Racedagen 2018
16:57u - De traditionele Jumbo Racedagen, 'driven by Max Verstappen' op Cicuit Zandvoort krijgen in 2018 een extra Red Bull-tintje. De organisatie pakt in 2018 extra ...
12:38Breaking: Williams verlaat desnoods de Formule 1
12:38u - Williams-teambaas Claire Williams heeft gewaarschuwd dat haar team zich zal terugtrekken uit de Formule 1, als de sport niet een andere kant op gaat als dat we ...
11:49Eric Boullier: "We rijden nog met een 'gepimpte' 2017-auto"
11:49u - Na drie jaar van behelpen met Honda, wist McLaren er in 2018 in te slagen om tijdens met een of beide coureurs in de punten te eindigen tijdens de eerste drie ...
10:24Christian Horner denkt dat Red Bull meer races kan winnen
10:24u - Na de eerste Grand Prix-overwinning van het Red Bull-team in 2018 gelooft teambaas Christian Horner dat het team in staat is om het Mercedes en Ferrari het ...
09:18Rubens Barrichello door het oog van de naald
09:18u - Voormalig Formule 1-coureur Rubens Barrichello is door het oog van de naald gekropen. Volgens de Braziliaanse ex-Ferrari-coureur heeft hij heel veel geluk ...
maandag 16 april
05:48Stoffel Vandoorne: "We schieten te kort qua aerodynamica"
05:48u - In China finishte Fernando Alonso als zevende, zij het met wat geluk, en pakte de nodige WK-punten. McLaren-teamgenoot Stoffel Vandoorne moest het met nul ...