Marko over vetorecht Verstappen: 'Red Bull bepaalt wie er rijdt'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Marko over vetorecht Verstappen: 'Red Bull bepaalt wie er rijdt'

9 aug 2018 - 20:07
Ries Boogert
DELEN

Nadat Daniel Ricciardo vorige week bekendmaakte dat hij eind 2018 vertrekt bij Red Bul, doken er geruchten op in de media dat Max Verstappen een stem heeft in welke coureur er vanaf 2019 naast hem voor Red Bull Racing uitkomt. Deze geruchten blijken niet op waarheid te zijn berust.

'De geruchten zijn onjuist'

Voorlopig staan Carlos Sainz jr en Pierre Gasly bovenaan de lijst van Red Bull om Daniel Ricciardo vanaf 2019 te vervangen. De geruchten die eerder in de media verschenen, over het vetorecht van Max Verstappen, blijken niet te kloppen.

Red Bull-adviseur dr. Helmut Marko heeft de geruchten naar het rijk der fabelen verwezen. "De geruchten zijn onjuist", liet hij weten tegenover het Duitse Auto Motor und Sport. "Red Bull bepaalt welke coureurs er voor het team rijden."

Carlos Sainz trekt nog geen conclusies uit de bekendmakingen en geruchten. "Voorlopig ben ik nog een Renault-coureur. Maar als Red Bull mij vraagt om terug te komen, dan verandert dat natuurlijk de zaak. Ik heb veel te danken aan Red Bull en het wederzijds respect is groot", aldus de voormalige teamgenoot van Max Verstappen.

Wie de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen wordt is voorlopig nog niet bekend. Red Bull zal alle opties in overweging nemen, het gaat om een erg belangrijke beslissing.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 12:08
Williams F1 komt definitief niet in actie tijdens eerste testdag
Vandaag 09:12
Daniel Ricciardo voelt de F1-bolide van Renault aan de tand
16 feb. 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
16 feb. 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen