Marcus Ericsson spreekt van een goed weekend in Austin
Foto: Marcus Ericsson #9 (Sauber) - Bron: Sauber F1 Media

Marcus Ericsson spreekt van een goed weekend in Austin

23 okt 2017 - 15:35
Kris Souverijn
DELEN

Het is het Sauber F1 team opnieuw niet gelukt om punten te scoren tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten. Hoewel Marcus Ericsson lange tijd zicht had op een puntje, finishte hij op P15. Dat was zijn beste resultaat tot nu toe. Zijn teamgenoot Pascal Wehrlein moest na zes ronden opgeven. Hij werd in de eerste ronde door Kevin Magnussen hard van het asfalt getikt. Dat kostte hem zijn vloer. Dat was jammer want beide coureurs startten in het middenveld. Het is dus uithuilen en opnieuw beginnen in Mexico City voor de volgende Grand Prix aankomend weekend.

Pascal Wehrlein was zeer teleurgesteld. "Ik wist dat Magnussen sneller was dus ik gaf hem de ruimte om er langs te gaan. Het feit dat hij daarna nog niet genoeg ruimte had is wel frustrerend, zeker omdat het mij mijn race kostte." Het was dus een zeer korte race voor de jonge Duitser die er niets aan kon doen. Toch blijft hij optimistisch voor Mexico. "Om toch positief te blijven, we komen weer in onze F1 bolides in Mexico over een paar dagen terug. Ik hoop dat ik daar een betere race heb."

Marcus Ericsson was blij met zijn 15e plek en spreekt van een goed weekend. "We hadden een goede pace en we konden bij onze directe concurrenten blijven. Helaas werd het aan het einde van de race moeilijk omdat ik in aanraking kwam met Magnussen.” Dat gebeurde toen Magnussen Vettel voor liet gaan, terwijl Ericsson een move maakte en ongelukkig tegen de zijkant van de Haas terecht kwam. De Zweed riep nog over de boardradio dat Magnussen de oorzaak van de botsing was, hoewel Magnussen het daar niet mee eens was en na een spin weer de baan opkwam. In elk geval werd Ericsson bestraft met 5 seconden. Ondanks alles blijft Marcus positief: "Het was een positief weekend en deze race van mijn beste tot nu toe dit jaar. Het was een stap voorwaarts en hiermee moeten we doorgaan om sterker in Mexico weer op de grid te staan."

Ook teambaas Frédéric Vasseur blikte tevreden terug en vond dat Sauber F1 in vergelijking met de andere wedstrijden dit keer een stap dichterbij waren gekomen. "Marcus had een goede prestatie met een fatsoenlijke pace. Het was echt jammer dat Pascal zijn auto moest binnen zetten door de beschadigde vloer. Maar de volgende race is er al weer bijna en we zijn uiteraard ook dan weer terug op de grid in de Mexicaanse Grand Prix.

DELEN
Formule 1 nieuwsoverzicht
F1 GP Australië
vrijdag 15 maart 2019
1e Vrije Training02:00 - 03:30
2e Vrije Training06:00 - 07:30
zaterdag 16 maart 2019
3e Vrije Training04:00 - 05:00
Kwalificatie 07:00 - 08:00
zondag 17 maart 2019
Race 07:10 - 09:10
Albert Park Street Circuit / 5,303 km
Race: 58 ronden / 307,574 km
Nieuwsoverzicht voorpagina
Het laatste nieuws
zaterdag 8 december
21:44Mercedes flirt met Schumacher
21:44u - De zoon van 7-voudig wereldkampioen Michael Schumacher lijkt hard op weg te zijn naar een mogelijke Formule 1 deal. Mercedes-teambaas Toto Wolff ...
dinsdag 27 november
17:51Mick Schumacher debuteert in 2019 in de Formule 2
17:51u - De kersverse Europese Formule 3 kampioen Mick Schumacher maakt komend jaar de overstap naar de Formule 2. De Italiaanse equipe van Prema zal met de ...
zondag 25 november
15:54Hamilton wint de Grand Prix van Abu Dhabi, podium voor Verstappen
15:54u - Lewis Hamilton heeft nog maar eens zijn stempel gezet op zijn seizoen en heeft de laaste Grand Prix van 2018 op zijn naam gezet. Vanaf pole-position ...
14:59Räikkönen valt uit in Abu Dhabi tijdens laatste race voor Ferrari
14:59u - Kimi Räikkönen is zondag uitgevallen tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi. De Fin vond zijn meerdere in de techniek. Wat exact het technische ...
14:24Nico Hülkenberg maakt beste crash mee, halo toch wel handig
14:24u - De start van de Grand Prix van Abu Dhabi is niet geheel vlekkeloos verlopen voor Renault-coureur Nico Hülkenberg. De Duitser maakte een beste crash ...
12:34Jean Todt neemt het op voor de Duitse televisiekijkers
12:34u - De Duitse Formule 1-fan die vanaf de bank de Formule 1-races wil volgen is aangewezen op RTL Television. En die televisiezender is er niet vies van ...
11:22Officieel: Pirelli verlengt met de Formule 1 tot en met 2023
11:22u - Pirelli heeft de overeenkomst met de Formule 1 verlengd met vier jaar. Eind 2019 zou het huidige contract aflopen, maar zondag werd officieel ...
09:41Daniel Ricciardo: 'Ik ga vol in de aanval voor het podium'
09:41u - Max Verstappen slaagde er zaterdag niet in om zonder de hypersofts in Q3 te geraken. De anderen uit de top zes starten op de ultrasofts, maar volgens ...
08:40Briatore: 'Alonso had in de Ferrari van Vettel kampioen geworden'
08:40u - Flavio Briatore heeft weer een bijzondere stelling te wereld in geholpen. De voormalige Formule 1-teambaas van onder andere Renault stelt dat ...
08:27Startopstelling voor de F1 Grand Prix van Abu Dhabi 2018
08:27u - De Formule 1 Grand Prix van Abu Dhabi 2018 start zondagmiddag om 14:10 uur Nederlandse tijd. Het zou een niet al te spannende race moeten worden, ...
08:06Romain Grosjean start vanaf P7: 'Een van mijn beste ronden ooit'
08:06u - Haas F1-coureur Romain Grosjean heeft zichzelf zaterdag overtroffen door zich als zevende te kwalificeren voor de finalerace van 2018, de Grand Prix ...
07:38Pirelli's Mario Isola: 'Het wordt een spannende finalerace'
07:38u - Toto Wolff vreest voor de alternatieve bandenstrategie van Max Verstappen. De Nederlander staat dan wel op de zesde plek van de grid, toch is er voor ...
07:26Sergey Sirotkin: 'Ik zal zeker proberen een comeback te maken'
07:26u - Sergey Sirotkin neemt na Abu Dhabi afscheid van het Williams F1-team. De Rus maakte in maart dit jaar zijn debuut bij de Britse formatie, maar moet ...
zaterdag 24 november
23:08Pierre Gasly wil Toro Rosso afsluitend bedanken met geweldig resultaat
23:08u - Pierre Gasly reed in Abu Dhabi zijn laatste kwalificatie voor Scuderia Toro Rosso. en de Fransman had graag een beter resultaat afgegeven voor het ...
22:31Hankook buitenspel: 'Pirelli verlengt het contract met de Formule 1'
22:31u - Er is sinds een paar maanden een strijd gaande om wie de Formule 1 van banden mag voorzien. De strijd ging tussen het vertrouwde Italiaanse Pirelli ...
21:48Kwalificatieduels 2018: Alonso laat Vandoorne zien hoe het moet
21:48u - Max Verstappen heeft niets met statistieken en records. De Nederlandse Red Bull-coureur wil alleen maar races winnen en wereldkampioen worden. Maar ...
21:10Pirelli spreekt van vier mogelijke strategieën voor Abu Dhabi
21:10u - De Grand Prix van Abu Dhabi markeert het einde van het Formule 1-seizoen. En Pirelli heeft op basis van de drie vrije trainingssessies en de ...
20:11Toto Wolff vreest voor andere bandenstrategie van Max Verstappen
20:11u - Na de vrijdagsessies domineerde het Mercedes AMG F1-team op zaterdag. Lewis Hamilton en Valtteri Bottas namen de eerste startrij in beslag. Beide ...
F1 GP Australië
vrijdag 15 maart 2019
1e Vrije Training02:00 - 03:30
2e Vrije Training06:00 - 07:30
zaterdag 16 maart 2019
3e Vrije Training04:00 - 05:00
Kwalificatie 07:00 - 08:00
zondag 17 maart 2019
Race 07:10 - 09:10
Albert Park Street Circuit / 5,303 km
Race: 58 ronden / 307,574 km
Volledige kalender F1 kalender downloaden