Leclerc over Sauber: 'Ik had geen betere leerschool kunnen treffen'
©Sauber F1

Leclerc over Sauber: 'Ik had geen betere leerschool kunnen treffen'

24 okt 2018 - 03:48
Ries Boogert
DELEN

Sauber heeft dit seizoen een serieuze stap voorwaarts gezet, een stap richting het oude niveau van enkele jaren geleden. Dat is ook rookie Charles Leclerc niet ontgaan. "Het team heeft veel goede dingen gedaan", aldus de jonge Monegask.

Na het dragen van de rode lantaarn in de afgelopen jaren heeft Sauber zich naarmate het seizoen zich ontwikkelde gevestigd in het middenveld. Waar het voorheen nog ging om alleen Q1 in de kwalificatie, knokken de Sauber-rijders, Charles Leclerc en Marcus Ericsson, nu regelmatig om posities in Q2 en soms zelfs in Q3.

"Sauber is niet meer het zelfde team als in het begin van het seizoen", begint Leclerc tegenover Motorsport-Total.com. "We hebben een enorme stap voorwaarts gemaakt op het gebied van prestaties." Leclerc is van mening dat het team nog niet het volledige potentieel heeft weten te benutten, maar daaraan zal, met de komst van Kimi Räikkönen, in 2019 verandering komen.

"Het team groeit met de dag", volgt de aanstaande Ferrari-coureur. "Het ziet er goed uit voor Sauber." Zowel de auto als het team zijn verbeterd in 2018, daarom kan Leclerc niets anders dan optimistisch zijn over de Zwitserse formatie.

Charles Leclerc is ook blij dat hij de snelle groei van het team heeft mogen meemaken. Volgens hem is dat een van de redenen dat hij zich als coureur beter heeft kunnen ontwikkelen.

"Het was in mijn voordeel dat het team zich in 2018 zo snel ontwikkelde. Dat stelde mij in staat om makkelijker te leren om de auto verder te ontwikkelen." Met andere woorden, Leclerc kon het niet beter treffen om zijn Formule 1 carrière te beginnen bij Sauber.

Volgend jaar zal Leclerc bij Ferrari de teamgenoot worden van Sebastian Vettel. Kimi Räikkönen zal op zijn beurt de plek van Leclerc bij Sauber overnemen. De Fin zal vergezeld worden door Italiaan Antonio Giovinazzi. Marcus Ericsson blijft met Sauber verbonden in de rol als testcoureur.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
16 feb. 11:50 - F1
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 05:43 - F1
Kritische houding Red Bull omtrent hybride V6-turbo's omgeslagen
16 feb. 13:02 - F1
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
18 feb. 05:17 - F1
Welke F1 coureurs komen vandaag in actie tijdens eerste testdag?
15 feb. 20:25 - F1
Met 'essere Ferrari' moet er weer rust in Maranello komen
MEER Formule 1
Vandaag 19:57
Red Bull Racing: 'Crash van Gasly niet het einde van de wereld'
Vandaag 19:41
Lance Stroll positief na eerste kilometers in nieuwe bolide
Vandaag 18:36
Charles Leclerc sluit voor Ferrari tweede testdag als snelste af
Vandaag 17:51
Pierre Gasly parkeert de Red Bull RB15 in de bandenstapel
Vandaag 17:29