Kimi Räikkönen: 'We gaan onze uiterste best doen'
©Scuderia Ferrari

Kimi Räikkönen: 'We gaan onze uiterste best doen'

6 okt 2018 - 21:45
Nick Van Schie
DELEN

Kimi Räikkönen vertrekt morgen vanaf de vierde startplaats voor de Grand Prix van Japan. Ferrari kende een zeer matige kwalificatie door een verkeerde bandenkeuze in het derde deel van de kwalificatie. Vettel en Kimi Räikkönen werden op een bijna droge baan naar buiten gestuurd met de intermediates. Daardoor hobbelden beide heren achter de feiten aan, de Fin wist de schade echter een stuk beperkter te houden dan zijn teamgenoot.

“Het was een lastige kwalificatie door de wisselende weersomstandigheden. In Q3 was onze verwachting dat de regen sneller ging komen, dus besloten we naar buiten te gaan op de intermediates.”

“Helaas gebeurde dat niet, dus klopte onze timing daarna niet meer. Daarom schroefden we snel de supersofts op de auto. Ik raakte in mijn snelste ronde echter een nat gedeelte van de kerbstone, waardoor ik wijd ging en tijd verloor.

“Vierde is niet ideaal, maar gelukkig is het niet slechter. Het is jammer dat we niet alles aaneen konden rijgen vandaag, want de auto voelde tijdens de kwalificatie steeds beter. Morgen wordt het lastig, maar we gaan onze uiterste best doen.”

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren