Hülkenberg na Britse kwalificatie: "Hele weekend al moeilijk"
©Renault Sport F1

Hülkenberg na Britse kwalificatie: "Hele weekend al moeilijk"

7 jul 2018 - 20:29
Kris Souverijn
DELEN

Renault zou eens naar hun strategie tijdens een kwalificatie moeten kijken. De kwalificatie voor de Grote Prijs van Groot-Brittannië had een stuk beter kunnen aflopen als Sainz minder verkeer voor zich had gehad. Hij ging roemloos ten onder en start morgen op een 16e plek. Hülkenberg, of ‘liefkozend’ door het team ‘Hulki’ genoemd, deed het een stuk beter, hij haalde Q2 wel.

Sainz: “Ik was simpelweg niet snel genoeg. Ik had last van verkeer in sector 1 en daar had ik geen rekening mee gehouden. Normaal komen we toch wel terecht op plek twaalf of dertien. Morgen in de race gaan we met onze éénstopper gewoon vooruit.”

Hülkenberg had onvoldoende in huis om Q3 te halen. Dat deed achteraf minder pijn dan verwacht bij de Duitser die vorige race zijn F1 bolide letterlijk in brand zag op gaan.

Hülkenberg na zijn kwalificatie: “Het ging het hele weekend al moeilijk. Q3 was niet realistisch. Daarom ben ik wel blij met de 11e plaats, zeker omdat de auto niet echt super was.” Het team is wel min of meer blij met de vrije bandenkeuze en er zal ongetwijfeld een prima strategie worden bedacht om in de punten te eindigen.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
16 feb. 11:50 - F1
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 05:43 - F1
Kritische houding Red Bull omtrent hybride V6-turbo's omgeslagen
16 feb. 13:02 - F1
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
18 feb. 05:17 - F1
Welke F1 coureurs komen vandaag in actie tijdens eerste testdag?
15 feb. 20:25 - F1
Met 'essere Ferrari' moet er weer rust in Maranello komen
MEER Formule 1
Vandaag 19:57
Red Bull Racing: 'Crash van Gasly niet het einde van de wereld'
Vandaag 19:41
Lance Stroll positief na eerste kilometers in nieuwe bolide
Vandaag 18:36
Charles Leclerc sluit voor Ferrari tweede testdag als snelste af
Vandaag 17:51
Pierre Gasly parkeert de Red Bull RB15 in de bandenstapel
Vandaag 17:29