Horner over vertrek Ricciardo: 'Dacht dat het een grap was'
©Getty Images / Red Bull Racing

Horner over vertrek Ricciardo: 'Dacht dat het een grap was'

9 aug 2018 - 17:35
Ries Boogert
DELEN

Het leek nog een kwestie van handtekeningen zetten en dan zou Daniel Ricciardo ook in 2019 voor Red Bull Racing uitkomen, maar het liep allemaal anders. Ricciardo tekende bij Renault Sport F1 en vertrekt na tien jaar bij Red Bull.

'Ricciardo had zelfs voor een jaar kunnen tekenen'

Red Bull-teambaas Christian Horner had van te voren niet gedacht dat de Australische Formule 1-coureur bij Red Bull zou vertrekken, maar toch kwam het zover.

Tegenover de officiële website van de Formule 1 verklaart Horner: "We hebben er alles aan gedaan om hem bij ons te houden. We hadden zelfs een optie klaar liggen, een optie waardoor hij voor een seizoen zou bijtekenen en vanaf 2020 voor Mercedes of Ferrari kon kiezen."

Horner had eind juni al laten weten dat hij het dapper zou vinden als Ricciardo bij Red Bull zou vertrekken en kon dan ook niet geloven dat de Australiër een gok nam door bij Renault te tekenen.

"Toen hij belde met de mededeling dat hij naar Renault zou gaan, dacht ik eerst dat het om een slechte grap ging. Ik kon het niet geloven en was erg teleurgesteld. Ik had het begrepen als hij naar Ferrari of Mercedes was gegaan, maar nu neemt hij een groot risico in deze fase van zijn carrière", aldus de Britse teambaas.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 12:08
Williams F1 komt definitief niet in actie tijdens eerste testdag
Vandaag 09:12
Daniel Ricciardo voelt de F1-bolide van Renault aan de tand
16 feb. 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
16 feb. 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen