Pierre Gasly is niet van plan om tweede viool te spelen bij Red Bull
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Pierre Gasly is niet van plan om tweede viool te spelen bij Red Bull

16 jan 2019 - 14:03
Ries Boogert
DELEN

De splinternieuwe teamgenoot van Max Verstappen, Pierre Gasly, heeft duidelijk te kennen gegeven dat hij niet van plan is om in 2019 de tweede viool te spelen bij Red Bull Racing.

Pierre Gasly gaat in 201 beginnen aan zijn grote Red Bull-avontuur en hij verwacht dat hij even moet wennen, maar hij is niet van plan om de nummer 2 van de Oostenrijkse formatie te worden. Hij geeft toe dat het niet eenvoudig zal worden, maar hij ziet zijn aandeel bij Red Bull dan ook als een grote uitdaging.

"Ik maak niet alleen deel uit van een van de beste teams, maar het is voor mij een ook grote uitdaging", aldus Gasly. "Het zal even duren voordat ik concurrerend kan zijn, maar ik ben hier niet om de nummer 2 van het team te worden", zo laat een strijdlustige Gasly weten tegenover Motorsport-Total weten.

Gasly verkast van Scuderia Toro Rosso naar het grote Red Bull en dat vereist enig aanpassingsvermogen, dat erkent hij zelf ook. Hij komt in een compleet andere bedrijfscultuur terecht. Vanuit het Italiaanse Faenza krijgt hij vanaf 2019 te maken met een voornamelijk Britse stemming.

"Deze dingen kosten enige tijd. En Max [Verstappen, red.] is een van de snelste jongens in het paddock, dat maakt het allemaal super spannend voor mij, omdat ik op een hoger niveau geraak", aldus de Fransman.

Gasly is vooral benieuwd hoe hij de super snelle Verstappen kan verslaan. "Natuurlijk zal ik gedurende het seizoen loopt beter en sneller worden." De anderhalf jaar oudere teamgenoot van Verstappen is in ieder geval zeer gemotiveerd om er het allerbeste van te maken.

"Als ik een auto krijg waarmee ik kan winnen, zal ik niets nalaten om dat te doen. Maar als ik heb een auto die 'slechts' goed genoeg is voor de top vijf, dan is dat mijn doel," aldus Gasly.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
14 feb. 20:55 - F1