Fernando Alonso: "Compleet andere sfeer binnen het team" - Formule 1 nieuws - MotorsportZ.net

Fernando Alonso: "Compleet andere sfeer binnen het team"

Foto: Fernando Alonso #14 (McLaren) - Bron: McLaren F1 Media

25 jan 2018 - Aanstaande zaterdag gaat de 24 uur van Daytona van start. McLaren-coureur Fernando Alonso neemt deel aan deze endurancerace en heeft zich daarvoor de afgelopen weken flink voorbereid. Alonso neemt deel voor het team van United Autosports in de Ligier JS P217 sport-prototype en ziet de race ook als voorbereiding van het nieuwe Formule 1-seizoen.

"Normaal besteed ik januari en februari veel tijd in de sportschool om me voor te bereiden op het nieuwe seizoen, de nekspieren trainen met gewichten en dergelijken", zegt de Spanjaard tegen ESPN. "Nu heb ik de gelegenheid om de spieren te trainen en om in de racestemming te komen rijd ik tegen de beste coureur in de wereld. Een leuke voorbereiding en een prettige warming-up voor het Formule 1-seizoen."

Fernando Alonso kijkt met groot verlangen naar het komend seizoen, wanneer het McLaren-team voor het eerst in de geschiedenis van het Britse team gebruik gaat maken van de aandrijflijn van Renault.

"Hopelijk kunnen we de afgelopen drie jaar snel vergeten", vervolgt Alonso. "Het wordt dit jaar compleet anders voor ons. We denken dat we echt heel erg competitief zullen zijn met de Renault-motor."

"De voorbereidingen van de nieuwe wagen, het ziet er allemaal veel belovend uit, meer dan daarvoor. Onze verwachtingen voor het komende seizoen zijn heel erg hoog. Er heerst een compleet andere sfeer binnen het team", aldus Alonso.

McLaren heeft als grootste doel zich te kunnen meten met Red Bull Racing. Red Bull Racing eindigde in 2017 als derde team, achter Ferrari en wereldkampioen Mercedes. Ook Red Bull Racing maakt, net als McLaren, gebruik van een Renault powerunit.

McLaren presenteert op zondag 25 februari, één dag voor de wintertest in Barcelona, de McLaren MCL33.

Door de redactie
MEER & GERELATEERD
Terug naar de voorpagina
Ander nieuws