Daniel Ricciardo na zijn testdag: "En nu is het vakantie!"
©Getty Images / Red Bull Racing

Daniel Ricciardo na zijn testdag: "En nu is het vakantie!"

1 aug 2018 - 05:01
Ries Boogert
DELEN

Ook al kwam Daniel Ricciardo van ver toen hij zondag als vierde over de eindstreep kwam voor de F1 Grand Prix van Hongarije, toch had er volgens hem meer ingezeten. "We kwam hier om te winnen", aldus de Australiër.

Ricciardo was er klaar mee en toe aan vakantie, maar helaas voor de goedlachse Australiër moest er nog getest worden na de F1-race in Hongarije. Naar verluidt heeft Ricciardo nog geprobeerd om onder zijn verplichtingen uit te komen, maar dat lukte niet.

"We hebben redelijk goed kunnen werken vandaag", aldus Ricciardo over de eerste testdag op dinsdag. "We deden veel longruns, hebben veel data vergaard, en we hebben wat set-ups uitgeprobeerd, dus een redelijke goede dag voor het team."

"Ik weet dat we enkele Pirelli tests hebben gedaan met de banden voor 2019 en dat voelde behoorlijk anders aan, dus we zullen zien wat dat gaat worden. Het was en redelijk drukke dag en hebben flink wat ronden [125] gereden."

"Ik voel me dan ook niet schuldig om te zeggen dat ik er even klaar mee ben - nu is het vakantie tijd!", aldus een dolgelukkig Daniel Ricciardo.

Woensdag neemt Jake Dennis de testtaken voor Red Bull Racing op zich. Jake Dennis is race simulator ontwikkelingscoureur van Aston Martin Red Bull.

Bekijk de uitslag van testdag 1 op de Hungaroring

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren