Daniel Ricciardo: 'Ik ga vol in de aanval voor het podium'
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Daniel Ricciardo: 'Ik ga vol in de aanval voor het podium'

25 nov 2018 - 09:41
Ries Boogert
DELEN

Max Verstappen slaagde er zaterdag niet in om zonder de hypersofts in Q3 te geraken. De anderen uit de top zes starten op de ultrasofts, maar volgens de Nederlander hoeft dat geen nadeel te zijn.

"Ik zie dat niet per se als een nadeel. De anderen zullen zeker een beetje bang zijn dat ik een undercut nemen bij mijn eerste pitstop. Daarnaast is het goed dat we [de Red Bulls] op verschillende strategieën staan, dan kunnen we nog wat uitproberen in de race", aldus Verstappen tegenover de pers.

De Mercedessen zijn vooral snel in sector 3 en dus is de eerste ronde van groot belang, wil Verstappen voordeel halen uit zijn hypersofts en een mogelijke undercut. Als de Nederlander als leider door de eerste ronde komt is er van alles mogelijk.

Daniel Ricciardo, die zijn laatste Grand Prix voor Red Bull Racing uitkomt, staat op de ultrasofts. Hij heeft al aangegeven dat hij voor het podium wil gaan in zijn laatste race voor de energiedrankjes fabrikant uit Oostenrijk.

"Ik zeg niet dat ik meer risico's ga nemen, maar ik wil de Ferrari's wel verslaan. Ik ga vol in de aanval en hoop dat de anderen een foutje maken. Ik heb niets te verliezen", laat Ricciardo weten.

De Formule 1 Grand Prix van Abu Dhabi 2018 begint zondagmiddag om 14:10 uur Nederlandse tijd.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren