Cyril Abiteboul erg trots op het 'inzicht' van Renault Sport
Foto: Sergey Sirotkin (Renault) - Bron: Renault Sport Media

Cyril Abiteboul erg trots op het 'inzicht' van Renault Sport

17 jan 2018 - 15:14
de redactie
DELEN

Renault-baas Cyril Abiteboul heeft zijn zegen gegeven aan voormalige Renault-coureurs Sergey Sirotkin en Robert Kubica nadat ze dinsdag een positie binnen het Williams-team hebben vergaard. De Fransman zegt dat met de aanstelling van de Rus en de Pool bij het Britse Formule 1-team het bewijs is geleverd dat het opleidingsprogramma van Renault Sport een goede basis vormt.

Dinsdag maakte Williams Martini Racing bekent dat Sergey Sirotkin de nieuwe teamgenoot van Lance Stroll wordt en dat Robert Kubica de reserve -en testcoureur is voor de Britse formatie uit Grove.

Abiteboul moet er haast van geweten hebben dat beide coureurs opgenomen zouden worden door het Williams-team, want maandag sprak de Fransman dat het opvallend was dat Williams belang leek te hebben bij Sirotkin en Kubica. Beide coureurs maakte op een of andere manier deel uit van het Renault-team.

"Ik ben blij dat we [Renault Sport] hebben kunnen bijdragen aan hun [Sergey Sirotkin en Robert Kubica] ontwikkeling als coureur, dat heeft hen mogelijkheden geboden bij een andere Formule 1-team", aldus Abiteboul tegenover Crash.net.

"Wat Sergey betreft, het laat zien dat Renault het leven van een coureur kan beïnvloeden. en als hij het dan zover schopt als Formule 1-coureur maakt me dat erg blij. We zijn als team erg onder de indruk van zijn vermogen om de wagen in alle facetten te begrijpen. hij heeft wat mij betreft absoluut het talent", aldus Abiteboul.

Terwijl Cyril Abiteboul Sergey Sirotkin de hemel in prijst, haalt hij Robert Kubica toch een beetje naar beneden met de uitspraak: "Ik hoop dat Robert een project vindt wat bij zijn ambities en mogelijkheden past."

Volgens velen was het stoeltje bij Williams Martini Racing bestemd voor Robert Kubica. Echter kwam halverwege december 2017 de Russische Sergey Sirotkin erg duidelijk bij het Britse Formule 1-team in beeld en leek er geen plek meer te zijn voor Robert Kubica. Toch werd de getalenteerde Pool aangewezen als reserve -en testcoureur bij het Formule 1-team van Williams.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
15 feb. 05:10 - F1
Helmut Marko over harde werk Honda: 'Hopelijk is het voldoende'
14 feb. 21:24 - DTM
Paul di Resta komt in 2019 voor Aston Martin uit in de DTM
15 feb. 03:44 - DTM
Jake Dennis bevestigd als teamgenoot van Paul di Resta in de DTM
15 feb. 12:36 - F1
Ricciardo heeft alle vertrouwen in nieuwe motor van Renault
13 feb. 18:02 - F1
Aston Martin Red Bull Racing showt een agressieve RB15
MEER Formule 1
Vandaag 13:02
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
Vandaag 11:50
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
Vandaag 11:03
Pérez ook niet van plan om voor Stroll zijn rijstijl aan te passen
Vandaag 07:21
Francois Dumontier: 'Vrijdagsessies voorlopig geen punt van discussie'
Vandaag 06:58
Fernando Alonso formeel nog reservecoureur bij McLaren