Charles Leclerc valt in Silverstone spijtig uit door los voorwiel
©Sauber F1

Charles Leclerc valt in Silverstone spijtig uit door los voorwiel

9 jul 2018 - 04:54
Kris Souverijn
DELEN

Sauber F1 gaat naar huis met nul punten. De Grote Prijs van Groot Brittannië bracht het team niet waar ze op hoopten. Leclerc crashte in de 19e ronde, Ericsson deed dat in de 33e ronde. Snel inpakken en naar huis dus.

Het zag er zo veelbelovend uit, zeker na de hectische start. Leclerc bleef uit de melee en reed comfortabel op de zevende plek, achter Nico Hulkenberg. Ericsson had niets verloren en gewonnen, maar bleef heel. De ellende begon in rondje 19 toen Leclerc naar binnen kwam voor vers rubber. Hij kwam op de 14e plek, voor Alonso de baan op, maar dat duurde niet lang. Hij parkeerde zijn auto aan de kant met een los voorwiel.

“Het leek erop dat het voorwiel niet goed werd gemonteerd. Helaas is Charles uit de race”, aldus het team. Deze unsafe release uit de pitstraat wordt na de wedstrijd onderzocht door de FIA. Dat de pitstop niet goed ging was onverwachts. Het team is zelfs op een pitstop bootcamp geweest om het te oefenen. “Ik weet niet precies wat er fout ging. De pitstop ging goed en snel. Het zou kunnen dat een wieldop is gebroken. Jammer”, aldus Leclerc.

Dan in rondje 33e paniek bij het Sauber F1 team. Zij zien dat Marcus Ericsson hard de bandenstapel raakt. De herhaling van het incident laat zien dat de drs open staat en hij verloor de auto. Gelukkig kon hij zelf uit de auto klimmen, maar hij moest wel voor de verplicht checks naar het medisch centrum. “Ik ben oke. Maar ik verloor hem door de DRS, ik dacht dat ik hem had dicht laten gaan, maar dat was achteraf niet zo.”

De volgende race is op het circuit in Hockenheim, Duitsland. Wellicht dat ze daar de stijgende lijn van het punten scoren weer kunnen oppakken.

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
16 feb. 11:50 - F1
Hoe zit het in 2019 nou precies met de F1 banden van Pirelli?
16 feb. 05:43 - F1
Kritische houding Red Bull omtrent hybride V6-turbo's omgeslagen
16 feb. 13:02 - F1
Na 81 races en 670 punten begint vijfde F1 seizoen voor Verstappen
18 feb. 05:17 - F1
Welke F1 coureurs komen vandaag in actie tijdens eerste testdag?
15 feb. 20:25 - F1
Met 'essere Ferrari' moet er weer rust in Maranello komen
MEER Formule 1
Vandaag 19:57
Red Bull Racing: 'Crash van Gasly niet het einde van de wereld'
Vandaag 19:41
Lance Stroll positief na eerste kilometers in nieuwe bolide
Vandaag 18:36
Charles Leclerc sluit voor Ferrari tweede testdag als snelste af
Vandaag 17:51
Pierre Gasly parkeert de Red Bull RB15 in de bandenstapel
Vandaag 17:29